SUPER ISTOTY W ŚWIECIE WIRTUALNYM I RZECZYWISTYM – wydarzenie towarzyszące wystawie indywidualnej Kamila Kurzawy KRAINY SUPER ISTOT

Data wydarzenia: 24.04.2025 - 17:00

Kiedy: czwartek 24 kwietnia 2025, godz. 17:00
Gdzie: Galeria ArtBrut
i Pracownia Aktywizacji Społeczno-Kulturalnej
ul. Ruska 46A, Wrocław (piętro I, domofon nr 1)

 

W ramach wydarzenia towarzyszącego wystawie indywidualnej Kamila Kurzawy KRAINY SUPER ISTOT zapraszamy na spotkanie z game i narrative designerką Aleksandrą Sokólską i Olkiem Zidem, który nie tylko jest mistrzem gier fabularnych, ale bada je także od strony naukowej. Spotkanie będzie okazją do dyskusji na temat konstruowania światów wirtualnych, wyznaczników definiujących te konstrukcje, relacji pomiędzy twórcami a graczami zachodzącymi w wykreowanej przestrzeni, oraz granic pomiędzy światami kreowanymi a realnymi.

Moderatorką spotkania będzie Katarzyna Kaczorowska, wrocławska dziennikarka związana z tygodnikiem „Polityka” i aktywistka społeczna. W wydarzeniu weźmie też udział twórca ekspozycji Kamil Kurzawa oraz opiekun artystyczny wystawy KRAINY SUPER ISTOT Dominik Podsiadły.

Aleksandra Sokólska – game i narrative designerka z backgroundem w świecie filmu. Specjalizuje się w narrative designie opowiadającym historię przez połączenie level designu, gameplayu, nieliniowych dialogów i quest designu, jednak projektowaniem i pisaniem fabuł nieliniowych, między innymi do LARP-ów, zajmuje się od ponad 15 lat. Pracowała przy takich tytułach, jak Gamedec oraz Nobody Wants To Die. Obecnie pracuje jako narrative designerka w Flying Wild Hog. Zajmuje się dostępnością w mediach ze szczególnym naciskiem na audiodeskrypcję w produkcjach audiowizualnych i dostępność w grach komputerowych.

Olek Zid – odbiorca gier i mediów growych, zarówno komputerowych, jak i planszowych oraz fabularnych. Wieloletni mistrz gry w grach fabularnych, takich jak Warhammer Fantasy, Call of Cthulu czy Neuroshima. Obecnie pracuje nad dyplomem na kierunku mediacja sztuki we wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych, w ramach którego realizuje działania mające na celu włączanie gier fabularnych w pole sztuk wizualnych jako jednych z jej mediów. Zajmuje się projektowaniem fabuły i mechanik growych oraz projektowaniem ich udźwiękowienia. Interesuje się między innymi strategiami redefiniującymi pojęcie sztuki jako wyniku szeroko rozumianej twórczości ludzkiej.

Więcej o wystawie

Zrealizowano w ramach zadania publicznego pod nazwą: PROWADZENIE GALERII ARTBRUT I PRACOWNI AKTYWIZACJI SPOŁECZNO-KULTURALNEJ DLA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ I ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI W ROKU 2025, współfinansowanego przez Gminę Wrocław

Materiały promocyjne

SUPER ISTOTY W ŚWIECIE WIRTUALNYM I RZECZYWISTYM – wydarzenie towarzyszące wystawie indywidualnej Kamila Kurzawy KRAINY SUPER ISTOT